Een selectie van ervaringen van tevreden klanten én hun resultaat




Seniorenbegeleiding:
- verhuizing;
- administratie;
- mediagebruik;
- executeur/
afwikkelingsbewindvoerder.   
 

 


Hoogbejaard? Ja.  En zelfstandig? Ja, dat ook.
En als er dan plannen zijn voor een verhuizing vraag je je af: Hoe lang nog? En doe ik dat alleen?
En dan komt er vanuit de familie de tip: informeer eens. Neem eens contact op met OrganieQ; ga in gesprek en neem goed advies aan.

En zo begon mijn senioren-begeleiding in al zijn facetten. Samen ging we aan de slag om de verhuizing voor te bereiden. Totdat Christa alleen verder ging i.v.m. een ernstig ongeval mijnerzijds.
Het huis moest verkocht, een appartement aangekocht en een verhuizing geregeld. Goede banden werden aangeknoopt met de familie; en gezamenlijk werden er zakelijke spijkers met koppen geslagen.
En daarnaast ging Christa aan de slag met nieuwe energiecontracten, omzetting van diverse abonnementen en contracten naar de nieuwe woning, etc.

En dan, eindelijk, kan ik weer meedoen. Vanuit mijn nieuwe onderkomen begint voor mij ook een nieuw leerproces. Er is gedachtengoed verloren gegaan, maar Christa is een goede lerares, aandachtig en inlevend, en zo keert -sneller dan gedacht- een stuk zelfstandigheid terug.
Wanneer ik vragen heb over de werking van mijn smartphone, mijn computer en TV, post van de belastingdienst, de aanvraag van glasvezelinternet, regels van de belastingdienst rond schenkingen, vermogen spreiden over meerdere spaarrekeningen, etc., dan kan ik deze altijd met Christa bespreken.

En als dan verkoop en koop onder haar begeleiding e.d. geregeld is, moet er toch ook eens nagedacht worden over:  "Later, als....."
Na uitvoerig overleg met de kinderen stemt Christa toe ook dán haar steun te zullen verlenen, in de functie van executeur en afwikkelingsbewindvoerder.

Het kan niet beter. Ik ben er gerust op. Christa heeft met haar vele capaciteiten mijn volle vertrouwen.

W. A. Drenthe-Hoogendijk,
Dirksland.   
  

 


 
Training Timemanagement intern opleidingsprogramma Equip
 
 Afbeelding invoegen

 

 

Wij hebben een beroep op de expertise van Christa gedaan voor de opleiding van onze medewerkers. IFES-Nederland is een organisatie die studenten ondersteunt in het dienen van God. De medewerkers die zij in dienst heeft, bieden pastoraat aan studenten, coachen besturen van verenigingen zoals Ichthus en C.S.F.R. en ontwikkelen allerlei activiteiten met het oog op toerusting en missionaire presentie. De studentenwerkers zijn veelal gepassioneerde jonge mensen die gedreven aan de slag gaan. Hoe je (werk)tijd goed in te delen is voor velen een uitdaging. Christa heeft ons goed geholpen in het inzichtelijk maken hoe de medewerkers hun tijd besteden en welke kansen er (blijven) liggen om studenten nog beter van dienst te zijn.

Wat opviel is dat ze zich goed weet in te leven in het werkterrein van de medewerker. Christa komt langszij, schept vertrouwen en weet in korte tijd de vinger op de zere time management plek te leggen én een aantal praktische tools aan te reiken om het beter te doen. Ze heeft veel ervaring en kan van daaruit echt maatwerk leveren. Haar grondige voorbereiding en oog voor de mens achter de ‘cijfers’ maakt haar een betrokken trainer. Door diepere onderliggende thema’s aan te raken, biedt ze niet alleen een snelle oplossing, maar helpt ze ook de kern van het ‘probleem’ te onderzoeken. Daarmee geeft het de deelnemers echt meerwaarde voor de lange termijn, en niet alleen maar (maar ook wel) snelle oplossingen. Als opleiders konden we goed met haar overleggen en was haar duidelijke en snelle communicatie erg fijn samenwerken.

Cees Griffioen (opleider IFES Nederland)
& Rieke Lindeboom (directeur Nederlands studentenwerk IFES Nederland)






Persoonlijke werkplekbegeleiding
 
 
Afbeelding invoegen

Dankbaar voor jouw begeleiding!

Toen ik door de bomen het bos niet meer zag, was daar OrganieQ. En bij OrganieQ, hoort Christa van Dieren. Precies wat je nodig hebt op dat moment.

Ze helpt je hoe je de ‘kikker moet slikken’ en een ‘hapje van de olifant’ te nemen. Zowel thuis als op kantoor, helpt het bij mij de boel goed te kunnen organiseren.

Het was echt haar missie ( en ongetwijfeld haar passie) om mij mijn taken goed en overzichtelijk uit te laten voeren. Dankbaar en blij dat ik uiteindelijk de stap gezet heb om contact op te nemen met Christa/OrganieQ.

Nogmaals ontzettend bedankt!
Sandra van de Tonnekreek
secretaresse ATKB vestiging Middelharnis

 


 
Training Outlook E-mail en Takenlijst
 
 
Zuid-Hollandse eilanden
 

OrganieQ helpt onze organisatie vooruit.

Sinds 1 jaar waren we als zorgorganisatie operationeel en dachten we de digitale communicatie (onder andere email)  goed op orde te hebben. Maar dat het kan altijd beter, kan toonde Christa van Dieren van OrganieQ ons aan.

Ze gaf ons inzicht in onze werkwijze, waarbij we erachter kwamen dat er met time management een hoop winst is te behalen. Met name het goed organiseren van het e-mail postvak, indelen van mails naar urgentie-graad geeft veel rust en duidelijkheid. Ook de manier waarop Christa ons uitleg gaf was erg prettig, helder, duidelijk en oplossingsgericht. We gebruiken onze hersenen nu om na te denken en niet meer om te onthouden!

Door OrganieQ zijn we nu in staat onze organisatie efficiënter te laten werken.

Marijke Douw
Directeur Home Instead Thuisservice Zuid-Hollandse eilanden

 

 
Professionalisering Interne Begeleiding basisschool
 

 
Wij hebben advies en begeleiding van Christa van Dieren van OrganieQ ingeroepen om binnen onze schoolorganisatie de Interne Begeleiding (IB) te professionaliseren.

Haar inzet is 3-ledig:
- advies op gebied van timemanagement;
- herinrichting van een effectieve en efficiënte digitale werkplek;
- idem voor de fysieke werkplek.

Onder leiding van Christa is er een jaarplanning, zorgdocument en takenlijst (per maand) opgesteld. Ook hebben we samen gezocht naar een digitale agenda, die zoveel mogelijk voldeed aan mijn persoonlijke wensen.
Christa staat naast de klant en haast ín de organisatie. Ze leest en leeft zich erg goed in de organisatie in, waardoor ze ook schoolinterne documenten op consistentie kan screenen. Christa is niet alleen tijdens de sessies erg betrokken en inspirerend. Tussen twee begeleidingssessies door kan er ineens een appje komen van Christa: "is dit wat voor jou?”. Ze stuurt dan iets wat ze tegengekomen is en wat aansluit bij één van de gesprekken. Na haar bezoek mailt ze een samenvattend verslag van de begeleiding en de verder te nemen acties. Zo weten we allebei altijd waar we staan in het proces.

Op het gebied van de inrichting van de digitale werkomgeving geeft Christa zeer waardevolle en vooral erg praktische adviezen. "Maak elke dag je digitale deurmat leeg” is inmiddels praktijk geworden. Ze introduceert in passende stappen kleine aanpassingen in een mailprogramma, die per direct het dagelijks werk vergemakkelijken. Haar oog voor detail valt hierin op. Door haar brede kennis, haar toegankelijkheid en haar luisterend oor ontstaan leerzame en waardevolle gesprekken tijdens haar bezoek, die verder reiken dan de begeleidingsdoelen.

Ook de fysieke werkplek is efficiënter gemaakt. Berg dingen op, op de plaats waar je het nodig hebt, is een simpele truck die later zoeken voorkomt. Tijdens de opruimsessie geeft Christa de rust en alle tijd om elk voorwerp en elk papier (slechts één keer) vast te pakken en gelijk op de juiste plaats te brengen: oud papier, archief, magazijn, retour in werkkamer, onder-handen-werk, enz. Hierdoor ontstaat al na een uur werken een enorme succeservaring: "ik ben aan het opruimen!”. Ondertussen stopt Christa niet om praktische tips te geven waardoor onbewust het reorganisatieproces in- en uitwendig gestaag doorgaat.

Christa ziet de mens achter het (niet-opruim-)gedrag en heeft gevoel voor gevoel. Ze zoekt en neemt tijd om daarover te praten en anticipeert er empathisch op als er bij het (digitaal) opruimen emotionele waarde aan iets gehecht wordt. Tijdens het fysieke opruimen had ik niet één keer het gevoel dat ik iets tegen m’n zin of "omdat Christa erbij was” wegdeed. Ondanks dat ze ook realistisch was en soms kritische opbouwende vragen stelde, mocht, moest en kon ik de beslisser zijn! En een opgeruimde ruimte moet ook schoon zijn, moet Christa gedacht hebben. Terwijl ik paperassen aan het sorteren was, vroeg zij om een sopdoek en een stofzuiger … 😊. Trouwens, opruimen is niet in de eerste plaats ontspullen of veel weggooien maar vooral functioneel reorganiseren, herstructureren en sorteren. Dat tijdens het opruimen de prullenbak of papierbak vol is, is mooi meegenomen! Deze manier van organiseren geeft meer denk- en werkruimte en is niet alleen toe te passen in werksituaties, maar laten zich ook prima vertalen naar de privésfeer.

Kortom, iedereen die (digitaal of fysiek) opruimen lastig vindt, raad ik aan om Christa’s hulp in te roepen en daarna net als mij te zeggen: "Dit had ik jaren eerder moeten doen!” en "Dit gun ik iedereen!”. Op een prettige, respectvolle, leerzame en betrokken manier denkt en werkt Christa mee. Vanuit haar helicopterview stimuleert ze steeds de volgende stap en zorgt al vanaf het eerste moment voor lichtpuntjes in de opruimtunnel!

A.B.
Managementlid en Intern Begeleider basisschool Zeeland

 
 
Teamcoaching en individuele coaching
 
 
 

 
Christa heeft ons als team Regiomanagers de afgelopen twee jaar gecoacht, zowel als groep en individueel. Ze heeft ons geleerd om functioneel te vergaderen (voorzitterschap, notuleren, tijdsbewaking), op te treden als team binnen de organisatie (gespreksleider namens team), inzicht gegeven in ons handelen, inzicht gegeven in onze stip op de horizon met leerdoelen ed. en geleerd elkaar feedback te geven. Het samen met Christa opstellen van het groeiplan heeft ons geholpen om naar de toekomst te kijken. Christa was ook een fijne coach op het gebied van 1 op 1 gesprekken met ons.

Nu na twee jaar, midden in deze coronaperiode, staan we als team sterk en gaan zelfstandig als Regiomanagersteam verder en leggen onze prioriteiten bij de cliënten en de teams. Wij hebben een goede tijd met Christa gehad en veel van haar geleerd!

Simone Gogos, Corrie de Boed, Conny Berkenbosch, Arianne Ligtendag en Gerdie Schellevis
Regiomanagers Sjaloom Zorg Dirksland

 

 
Seniorenbegeleiding administratieve taken, computer- en mobiele telefoongebruik
Plof…. Een blauwe envelop valt op de mat. De belastingen worden weer geïnd. Weinig mensen vinden het aanleveren van alle stukken een prettig werkje. Nou, ik ook niet. Een paar jaar geleden liep ik toevallig het ‘Diekhuus’ (cultureel centrum Middelharnis) binnen tijdens een presentatie voor senioren over mogelijke begeleidingsvormen, waaronder een notaris en Christa, met haar bedrijf OrganieQ, begeleiding in organiseren.
Mijn aandacht was getrokken…….
Na afloop van haar presentatie heb ik een afspraak gemaakt. Ondertussen heeft zij mij al heel wat uurtjes begeleiding gegeven en dat op een heel duidelijke en rustige manier. We werken daarbij samen aan de administratie, de jaaropgave inkomstenbelasting, betalen rekeningen, zoeken zaken uit op financieel gebied, ook bijv. een extra hypotheekaflossing of zaken rond mijn pensioen. Christa kan moeilijke zaken uitleggen in Jip-en-Janneke-taal. Ik raad haar begeleiding zeker aan!
Mw. J. van Drimmelen-Barg, oud-onderwijzeres, Middelharnis 
 


 
 
Advies m.b.t. kostenbesparing bedrijfsbeëindiging
 

 
We dachten zelf toch redelijk alert en kostenbewust te zijn, maar Christa heeft een extra laag aan gegevens in beheer die kostenbesparing letterlijk op een ander niveau brengen.
Ze maakte ons niet alleen helder wat we niet wisten over alternatieven, maar zette het ook nog eens vlot in gang. En dat ook nog op een vriendelijk-stevige manier.
Heel concreet: de investering van €600 bij OrganieQ leverde ons €2000 per jaar aan besparingen op. Als ze niet al bestond, moest ze worden uitgevonden.
Joost Drenthe, eigenaar van Essentia TTC, Wolfheze               

 

 
 
Begeleiding moeder en dochter via PGB's

 

Christa is bij ons gekomen omdat we de beschikking hadden over PGB's met betrekking tot de kinderen en mijzelf. Ik was al tijden op zoek naar iemand die mij kon helpen met het organiseren en structureren van ons huishouden en daarbij de combinatie van heel veel zorgafspraken als mantelzorger van onze kinderen. Grip krijgen op mijn huishouden en alle overige taken was ons eerste doel. En hoe creëer ik rust en ruimte zonder chaos voor de kinderen en mijzelf. Door alles stap voor stap aan te pakken en nieuwe routines aan te leren ben ik een stuk verder gekomen. Doordat Christa meedacht wat mijn taken zijn en wat ik uiteindelijk wil bereiken leerde zij mij om de juiste prioriteiten te stellen en concrete stappen te plannen. Stappen die haalbaar zijn, zodat er balans ontstaat en je niet afbrandt, maar juist in beweging komt. Ook liet ze mijzelf heel concreet nadenken over "wat wil jij nu zelf". Dit hielp mij enorm over een drempel heen om de dingen daadwerkelijk uit te spreken en vooral ook te doen. Ook met één van onze dochters met ADHD ging ze daadwerkelijk aan de slag met planning, opruimen, organiseren en structureren. Daarbij gaf ze elke keer kleine stapjes, concrete doelen, die Christa als ze de volgende keer weer kwam terug besprak, zodat we daar weer verder mee konden.
Arianne uit A.                                                                                        







Training Time-management  en plannen
 
Afbeelding invoegen
 


Christa heeft voor ons team Bedrijfsbureau, bestaande uit 8 vrouwen met verschillende opleidingsniveaus en diverse functies, een timemanagementtraining verzorgd. Christa heeft iedereen van het team weten te boeien en informeren. Christa’s aanpak is professioneel, zakelijk én dichtbij, laagdrempelig en persoonlijk. De oefeningen, waarmee wij ons eigen werk meteen leerden plannen, maakten het meteen toepasbaar. Het leverde waardevolle discussies op die bijdragen aan de samenwerking en effectiviteit van het team. Alle teamleden zijn erg tevreden over de cursus, dagelijks refereren we aan ‘de groene kikker’ en andere ‘Christa one-liners’ en de komende tijd gaan we gezamenlijk aan de slag om verbeteringen te realiseren in onze werkmethodiek. Met andere woorden; een aanrader!  

Marileen van Vredenburch, hoofd bedrijfsbureau/personeelszaken
AT-KB Zoetermeer/Geldermalsen/Stellendam




Time-management, plannen, werkplekorganisatie en e-mailbeheer


 

Ik heb de begeleiding door Christa als zeer prettig ervaren. Ze probeert eerst een goed beeld te krijgen van de huidige situatie om vervolgens te bespreken waar de grootste winst te behalen valt.
Christa komt met praktische oplossingen voor zaken waar je steeds weer tegenaan loopt. Haar creatieve manier van denken helpt om zaken nét even anders in te richten. In de begeleiding blijft het niet bij tips. Waar nodig gaat ze samen met je aan de slag om achterstanden in te halen en nieuwe patronen toe te passen op je agenda, papierwerk en email. Mocht je tussen afspraken door voor een korte vraag komen te staan dan is Christa gemakkelijk te bereiken.
Ik heb zelf veel gehad aan haar begeleiding en kan iedereen Christa van harte kan aanbevelen voor begeleiding in persoonlijke of zakelijke organisatie.
Arie uit Gouda





Time-management en plannen


 
Voorjaar 2014 heb ik een cursus Time Management gevolgd bij Christa van Dieren. Het was voor mij nieuw, want dit onderwerp was nooit onderdeel geweest van mijn opleiding. Bovendien, dacht ik, je weet toch zelf wel ongeveer hoe je je tijd in moet delen?! Maar deze cursus opent je ogen voor verbeteringen, die winst opleveren. 
Je wint namelijk aan tijd en je verliest aan stress. Je leert onderscheid te maken tussen dingen, die urgent zijn en die belangrijk zijn. En ook al weet je alles al, je leert om de dingen op te schrijven en vooruit te plannen. Een vergadering bijvoorbeeld kost meer tijd dan de vergadering alleen. Je bereidt hem voor, je woont hem bij, maar je moet daarna ook actiepunten afhandelen. Of notulen schrijven, waar je vroeger meestal mee wachtte tot de volgende vergadering.
Kortom, de cursus Time Management was leerzaam en ik kan iedereen aanbevelen om het ook te doen. Ik hoefde er niet voor te reizen, want bijna alles gebeurde in mijn geval digitaal of per telefoon. En, eerlijk is eerlijk, als je na deze cursus weer eens aan het stressen bent, dan denk je weer aan de lessen van Christa.
Christa, hartelijk dank!
ds Lieuwe Schaafsma, Malawi



Structuur brengen in financiële administratie, time-management en werkplekorganisatie

 
Via Missing Blink ben ik in contact gekomen met mevrouw van Dieren. Ik ben zeer tevreden over de werkzaamheden die zij voor mij gedaan heeft. Waar cijfers voor mij abracadabra zijn, haalt zij er van alles uit. Op advies van Christa zit ik nu voor mijn financiële administratie bij Calculus en dat is fijn. Ik kan inloggen en heb dan gelijk inzicht in mijn financiële situatie.Ik heb heel veel van haar geleerd m.b.t. organiseren. We hebben samen heel veel opgeruimd en ik heb nu bijna dagelijks een leeg bureau.
dr. Z.D.N. Akrum, huisarts te Rotterdam
 
 


Begeleiding vanuit PGB

                             

Na een artikel in de krant hebben we contact gezocht met Christa om te vragen of ze iets kon betekenen voor onze kinderen, die door hun ADHD veel moeite hebben met plannen van hun huiswerk, maar ook om op tijd op school te komen, om de kamer enigszins ordelijk te houden. Hoe organiseer je de spullen van je hobby. Maar ook hoe los ik het conflict met mijn vrienden op. Hoe voorkom ik dat ik elke keer mijn zwemspullen vergeet, enz, enz.

Vanaf het eerste kennismakingsgesprek wisten we dat we bij haar aan het goede adres waren. Ze weet heel goed waar ze het over heeft, had zich in de tijd tussen het eerste telefoongesprek en het kennismakingsbezoek heel goed ingelezen en kwam goedbeslagen ten ijs. Ze was heel duidelijk in wat ze onze kinderen te bieden had.

Ze werkt heel doelgericht samen met de kinderen, volgens een plan, wat ze op papier heeft staan. Na ieder bezoek kregen wij als ouders op papier wat ze die dag allemaal had gedaan en de opdrachten en doelen voor de kinderen voor de komende week. Heel duidelijk met voor iedere dag heldere en goed uitvoerbare opdrachten. Zo werkte ze aan het plannen van het huiswerk, het ordenen van de schoolboeken. En als daarvoor de kast gereorganiseerd moest worden, werden de kinderen aan de hand van alweer een planning aan het werk gezet.

Ze werkt zeer respectvol, betrouwbaar, ziet de mogelijkheden, creëert kansen, is oplossingsgericht, en positief ingesteld. Praat met de kinderen over de moeilijkheden waar ze tegenaan lopen, probeert te achterhalen waarom ze iets doen, helpt ze bedenken hoe het anders kan. Ze heeft geen 9 tot 5 mentaliteit, het is voor haar heel normaal om ’s avonds nog mail te sturen met tips, ideeën of linken naar - voor ons - relevantie informatie.

Ze is er vooral op gericht zich zelf overbodig te maken, en dat is haar aardig gelukt. Natuurlijk zijn de problemen die horen bij ADHD niet over, maar we zijn inmiddels wel zo ver dat ze al veel minder vaak hoeft te komen. En dat is voor haar ook geen probleem. Ze blijft even betrokken als altijd!
Particulier C.J. uit Middelharnis
 



 
Als er iets is wat opvalt bij een organisatie als de GZB dan is dat de enorme hoeveelheid e-mails die worden verzonden. Er is communicatie met werkers overzee, met thuisfrontcommissies, kerkenraden, leden en donateurs. Mailboxen zijn overvol, actielijsten eindeloos. En iedereen gaat daar op zijn eigen manier mee om. We zijn er langzaam in gegroeid en geen idee hoe het efficiënter kan.
Een artikel over e-mailbeheer in een dagblad bracht ons op het idee. Kunnen we iemand uitnodigen om ons wat ideeën te geven en het denken over efficiënt werken op de agenda te zetten. Christa gebeld en in plaats van een lezing over dit onderwerp, werd het een echte kennismaking met de verschillende vragen rond (samen)werken.
Met de hele staf werd nagedacht over het geven van feedback en werd het ook praktisch getraind. En misschien begint het ook daar: elkaar aanspreken op gedrag, juist als de manier van werken van de ander niet effectief is en gevolgen heeft voor je eigen functioneren. Het gaat er niet om dat jij alleen efficiënt werkt, maar dat we als organisatie efficiënt werken. Daarna werden in drie workshops verschillende aspecten besproken: beheer van e-mail, plannen en bureauorganisatie. Iedereen heeft minstens een workshop bijgewoond.
Het effect was groot. Niet dat iedereen directe nieuwe werkwijzen ging toepassen, maar er worden overal pogingen gedaan om er iets mee te doen. Er is breed draagvlak om specifieke trainingen te volgen op het gebied van planning en e-mailbeheer. Coaching is gevraagd voor een aantal medewerkers. En iedereen ziet dat er veel winst te halen is in een andere manier van werken, een manier waarbij de hulpmiddelen, zoals Outlook, ook effectief worden gebruikt.
Duidelijk was ook dat het niet alleen het onderwerp was waardoor dit gebeurde. Het heeft ook alles te maken gehad met de manier waarop de workshops zijn aangeboden. Christa heeft op een aansprekende manier iedereen meegenomen. En in de toekomst hopen wij nog vaak gebruik te maken van de expertise van OrganieQ.  
Jan Ouwehand, directeur GZB
 




 
Via de regionale krant kwam ik de advertentie van OrganieQ tegen. Tijdens het eerste gesprek met Christa had ik al gelijk het gevoel dat eerlijkheid en betrouwbaarheid als een rode draad door haar organisatie lopen. Bij het opstarten van mijn nieuwe onderneming - op het gebied van toetsing voor de hef- en reachtruckchauffeur - heeft zij mij professioneel begeleid bij het schrijven van mijn businessplan, zodat ik snel en doelgericht kon starten. Ook bij andere zaken rond de start van mijn onderneming was Christa voor mij een geweldige vraagbaak die ik altijd kon bellen om advies.
Arend van Moort, eigenaar van Van Moort Safety




 
Via LinkedIn las ik een column van Christa over het organiseren van je e-mail. Ik zat al een hele tijd tegen een volle inbox met ‘to-do-mails’ aan te kijken. Christa gaf handzame tips. Wat me het meest aansprak was: "Je laat je post toch ook niet op de deurmat liggen?” Ik ben meteen aan de slag gegaan en ik heb nu een heerlijk lege inbox!
Christa, hartelijk bedankt voor je tips.
Herma Wichman, Proxima coaching & begeleiding
 
 



 
Multitasken kan ik als de beste, maar het organiseren van werk en privé is absoluut niet aan mij besteed. Natuurlijk weet ik wel alles te vinden als het moet, maar dan moet ik wel eerst alles overhoop halen. Elk jaar weer zoek ik wat af naar mijn belastingpapieren in februari.
Op mijn werk is het al niet veel beter. 2000 mailtjes in mijn mailbox en een uitpuilende kast met dossiers. Gelukkig nog nooit wat kwijt geraakt, maar de logica ontbreekt totaal en geen collega kan iets vinden. Omdat ik er zelf uiteindelijk wel de noodzaak van inzag, wilde ik hier verandering in aanbrengen. Heb dit in eerste instantie zelf geprobeerd, maar kwam niet verder dan er wat nettere stapels van maken en dingen verleggen van de ene naar de andere plek. Heb erg veel moeite om iets weg te gooien en heb het idee dat het altijd wel weer een keer van pas komt. En zo stapelen de dossiers en papieren zich gewoon weer op en ben ik net zover als voor de opruiming. Dit klusje was dus niet aan mij besteed. Maar wat dan?
En dan is er Christa, die weet tenminste van aanpakken. Helaas moet je toch ook zelf je mouwen opstropen, maar zij helpt je wel om je doel beter voor ogen te krijgen en dat ook te bereiken. In eerste instantie bestookte zij mij met vragen. Wilde elke keer weten wat het nut van iets was, of het echt nodig was en wat ik er mee deed. Gaandeweg bleek wel dat tweederde van de spullen gewoon de vuilnisbak in kon. Van de 40 pennen konden er bijv. 38 weer terug naar het magazijn. Uiteindelijk had ik een nette opgeruimde kast met een logische indeling en was mijn bureau ook netjes aan kant. De kunst is nu om het zo te houden. Als je het drie weken volhoudt, wordt het een routine. Dat heb ik van Christa geleerd. Heb het nu al een paar maanden zo gehouden en het voelt heel goed.

Helaas ben ik thuis nog niet zo goed georganiseerd, maar probeer elke keer een deel op te ruimen. Een zolderkamer is al klaar en zo ga ik langzaamaan naar beneden werken.  Mocht ik het even niet weten, dan heb ik gelukkig altijd een troef in handen, CHRISTA. Ik ben haar erg dankbaar dat zij de tijd en energie in mijn werkchaos wilde steken en heb er veel van geleerd. Als je jezelf in mijn verhaal herkent, dan kan ik je alleen maar aanraden contact op te nemen met Christa. Zij kan je een heel eind op weg helpen en veel tips geven om het vol te houden.
Y. A., arbeidsdeskundige bij UWV



Particulier J.T.

Dirksland 

Voor efficiënt e-mail- en documentenbeheer was ik bij Christa, van adviesbureau Organieq aan het goede adres.
In mijn thuissituatie bekeek ze met mij hoe ik mijn e-mail en documenten organiseerde. Ze kwam met verbeterpunten en waardevolle tips. We gingen gelijk aan de slag en binnen enkele uren wist ik hoe het er goed uit zou kunnen zien.
Structuur en doorzettingsvermogen is nodig om uit de brij van berichten te komen. Maar het resultaat is geweldig. Elke avond met een lege "inbox” naar bed, wie zou daar niet van dromen!




 
Het bestuur van de Unie van Vrijwilligers Goeree-Overflakkee heeft in januari 2011 gevraagd aan Christa van Dieren hen te begeleiden bij de invoering van diverse kwaliteitsnormen. Vanuit de landelijke organisatie werd gevraagd om een beschrijving van de interne organisatie, actuele taakomschrijvingen, een werkende klachtenprocedure en de invoering van een vrijwilligersovereenkomst.
Met deze opdracht ging Christa professioneel aan de slag, ze legde contacten met bestuursleden van de provinciale als ook de landelijke UVV en ze liet ons actief meedenken in haar ideeën. Christa wist waar ze het over had en kon heel goed uitleggen hoe de verschillende documenten met elkaar in verbinding stonden, zodat logische en verantwoorde documenten ontstonden.
Ze heeft het talent om ingewikkelde materie duidelijk en eenvoudig uit te leggen aan het bestuur, maar ook aan de andere lagen binnen de organisatie. Zij heeft de projectleiders binnen de organisatie begeleid in het maken van taakomschrijvingen. Door deze samenwerking verdwenen alle weerstanden en heeft zij iedereen duidelijk kunnen maken waarom de UVV aan haar kwaliteit werkt.

Voor ons is de samenwerking met Christa heel plezierig verlopen, zij is een vriendelijk en innemend persoon die heel ontvankelijk is voor allerlei (hulp)vragen. Voor het bestuur van de UVV een rots in de branding.
Wij zijn heel blij met het resultaat!



Particulier A.P.

Dirksland                             

Toen ik in 2011 mijn huis wilde verkopen, kwam er veel op me af. Zoveel wat moest gebeuren, ik had totaal geen overzicht. Totdat Christa aanbood mij te begeleiden. Zij heeft met haar tips, planning en praktische begeleiding als een enorme stimulans gewerkt.
Elke week maakten we samen een planning voor een bepaalde ruimte in huis, waarmee ik vervolgens zélf aan de slag ging. Na een aantal weken kon ik mijn huis te koop zetten.
Ik ben zeer tevreden over het resultaat en geniet nog elke dag van een opgeruimd huis. Want een opgeruimd huis zorgt voor een opgeruimd hoofd!